zondag 11 maart 2012

Omdat een wiel met 12 gaten ook niet alles is, de gaten maar terug gevuld, niet met hout maar met staal.
Dat was namelijk de bedoeling van deze job, 12 stalen cilinders inbrengen, wat het gewicht met een kleine 10 kg laat toenemen.

Dus eerst het staal geplaatst met flink wat lijm, we willen de stalen stukken niet onbedoeld laten rondvliegen. (middelpuntvliedende kracht weet je wel) De dag erna heb ik de houten tappen ingelijmd, zo zit het staal netjes opgesloten.

Eén van de komende dagen de tappen mooi gelijk schaven, daarna kunnen we opnieuw testen en zien we of de theorie overeen komt met de realiteit.



Because a wheel with 12 holes isn’t the best, I filled the holes, not with wood, but with steel.
That was the intention of the job, insert 12 steel cylinders so the weight increases with 10kg.
So, first I placed the steel with a whole lot of glue. We don’t want inadvertently make the steel fly.( centrifugal force, remember!)
The day after, I placed wooden dowels, so the steel is nicely coated.

One of these days I ‘m going to equal plane the wooden dowels, then we can test and see if the theory and the reality match.



12 stalen stukken op hun plaats.


En de gaten terug opgevuld met houten tappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten